Situl Inspectoratului Scolar al Judetului Galati

Contractul colectiv de munca - Capitolul 3 E-mail

CAPITOLUL III

TIMPUL DE MUNCA SI TIMPUL DE ODIHNA

 Art.15 (1) Durata normala a timpului de munca este, în medie, de 8 ore /zi, 40 ore/saptamâna, realizate prin saptamâna de lucru de 5 zile.

            (2) Pentru personalul didactic de predare si instruire practica, norma didactica de predare este cea prevazuta de art. 43 si art. 45 alin.(1) din Legea nr.128/1997 cu modificarile si completarile ulterioare, dupa caz, iar restul activitatilor, pâna la norma de 40 de ore/saptamâna sunt activitati prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 103/1998, aprobata cu modificari prin Legea nr.109/1999.

           (3) Personalul didactic din unitatile de învatamânt special care are o vechime în învatamânt de peste 25 de ani si gradul didactic I beneficiaza de reducerea normei didactice de predare cu 2 ore, potrivit art.45 (1) din Legea nr. 128/1997 cu completarile si modificarile ulterioare.

            Art. 16 Calculul numarului de posturi se stabileste pe baza  normativelor de catre inspectoratele scolare, ca medie pe judet, iar posturile se distribuie în functie de volumul si de complexitatea activitatii, dupa  consultarea  sindicatelor teritoriale.

Art 17. Partile semnatare ale prezentului contract colectiv de munca stabilesc în detaliu normativele pentru personalul din unitatile de învatamânt special, în termen de 60 de zile de la înregistrarea acestuia la Directia pentru Dialog, Familie si Solidaritate Sociala- Galati

Art. 18 (1) În functie de conditii, în institutiile si unitatile de învatamânt prevazute în anexa 5, comisiile paritare de la nivelul acestora convin asupra unui orar flexibil de lucru, precum si asupra modalitatilor concrete de aplicare a acestuia.

            (2) Orele de începere si de terminare a programului de lucru vor fi stabilite prin regulamentul intern.

(3)  Stabilirea orarelor flexibile de lucru nu afecteaza drepturile prevazute în contractul colectiv.

            (4)  Angajatorul are obligatia de a aduce la cunostinta salariatilor programul de munca si modul de repartizare a acestuia pe zile, prin afisare la sediul sau, la loc vizibil.

Art. 19. (1) Salariatii pot fi solicitati sa presteze ore suplimentare numai cu acordul lor. Durata maxima legala a timpului de munca nu poate depasi 48 de ore/saptamâna, inclusiv orele suplimentare.

            (2) Pentru prevenirea sau înlaturarea efectelor unor calamitati naturale ori altor cazuri de forta majora, salariatii au obligatia de a presta munca suplimentara ceruta de angajator.

            (3) Orele suplimentare prestate în conditiile alin.(1) de catre personalul didactic auxiliar si nedidactic se compenseaza prin ore libere platite în urmatoarele 30 de zile calendaristice dupa efectuarea acestora.

Art. 20. Personalului didactic de predare si instruire practica ce desfasoara alte activitati decât cele care fac parte din norma didactica, i se aplica în mod corespunzator prevederile art. 19 din prezentul contract.

Art. 21 (1) Pentru persoanele al caror program de lucru se desfasoara în timpul noptii, durata timpului de munca este cu o ora mai mica decât durata timpului de munca prestata în timpul zilei , fara sa se diminueze salariul de baza si vechimea în munca. 

(2) Se considera munca desfasurata în timpul noptii munca prestata în intervalul cuprins între orele 22.00-6.00, cu posibilitatea abaterii - în cazuri justificate - cu o ora în plus sau în minus fata de aceste limite.

            (3) Salariatii care urmeaza sa desfasoare cel putin 3 ore de munca de noapte sunt supusi unui examen medical gratuit înainte de începerea activitatii si, dupa aceea, periodic, conform unui Regulament elaborat de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului cu consultarea federatiilor sindicale reprezentative din învatamânt.

            (4) Salariatii care desfasoara munca de noapte si au probleme de sanatate recunoscute ca având legatura cu aceasta vor fi trecuti la o munca de zi pentru care sunt apti.

            Art. 22 (1) Personalul nedidactic si didactic auxiliar are dreptul la o pauza de masa de 15 minute, care se include în programul de lucru.

            (2) Programul de efectuare a pauzei de masa se stabileste prin regulamentul intern.

            Art. 23. Salariatii care renunta la concediul legal pentru cresterea copilului în vârsta de pâna la 2 ani, respectiv 3 ani, beneficiaza de reducerea duratei normale de lucru cu 2 ore/zi potrivit legii, fara ca aceasta sa le afecteze salariile de baza si vechimea.

Art.24. Salariatii care au în îngrijire copii în vârsta de pâna la 6 ani, respectiv pâna la 7 ani, la recomandarea medicului, pot lucra în program de minimum 1/2 norma, fara sa li se afecteze calitatea de salariat si vechimea integrala în munca/învatamânt.

            Art.25 (1) La cererea femeilor însarcinate, angajatorul va permite efectuarea controalelor medicale în timpul programului de lucru, conform recomandarilor medicului care urmareste evolutia sarcinii, fara a le fi afectate drepturile salariale.

            (2) Salariatele care beneficiaza de dispozitiile alin.(1) sunt obligate sa faca dovada ca au efectuat controalele medicale.

            Art. 26. Salariatele, începând cu luna a V-a de sarcina, precum si cele care alapteaza nu vor fi repartizate la munca de noapte, nu vor fi chemate la ore suplimentare, nu vor fi trimise în delegare si nu vor fi detasate decât cu acordul lor.

            Art.27  (1)  Salariatii au dreptul, între 2 zile de munca, la un repaus care nu poate fi mai mic de 12 ore consecutive.

            (2) În fiecare saptamâna, salariatii au dreptul la 2 zile consecutive de repaus, de regula, sâmbata si duminica.

            (3) În cazul în care activitatea la locul de munca nu poate fi întrerupta în zilele de sâmbata si duminica, în cadrul comisiei paritare de la nivelul unitatii/institutiei de învatamânt prevazute în Anexa nr. 4, se vor stabili conditiile în care zilele de repaus vor fi acordate în alte zile ale saptamânii. În aceasta situatie, salariatii vor beneficia de un spor la salariu de 100% din salariul de baza.

            (4) Sunt zile nelucratoare :

             - zilele de repaus saptamânal ;

 - 1 si 2 ianuarie;

             - prima si a doua zi de Pasti;

             - 1 Mai;

             - 1 Decembrie;

             - 25 si 26 decembrie;

             - doua zile lucratoare, pentru fiecare dintre sarbatorile religioase anuale declarate astfel de cultele religioase legale, altele decât cele crestine, pentru persoanele apartinând acestor culte.

Art.28  (1) Dreptul la concediul de odihna este garantat de lege.

Pentru personalul didactic auxiliar si nedidactic concediul de odihna se acorda în functie de vechimea în munca, astfel:

- pâna la 5 ani vechime -  21 de zile lucratoare;

- între 5 si 15 ani vechime - 24 de zile lucratoare;

- peste 15 ani vechime - 28 de zile lucratoare.

(2) Perioada de efectuare a concediului de odihna pentru fiecare salariat se stabileste de catre consiliul de administratie împreuna cu sindicatele reprezentative de la nivelul unitatilor/institutiilor de învatamânt prevazute în anexa 5, în functie de interesul învatamântului si al celui în cauza, pâna la data de 15 octombrie.

(3) Cadrele didactice beneficiaza de un concediu de odihna de cel putin 62 de zile lucratoare, respectiv 78 de zile calendaristice.

(4)  Indemnizatia de concediu se acorda salariatului cu cel putin 10 zile  înainte de plecarea în concediul de odihna.

(5) Se considera activitate maximum 16 de zile calendaristice pentru personalul didactic care însoteste copiii în tabere sau la altfel de activitati care se organizeaza în perioada vacantelor scolare.

(6) Personalul didactic auxiliar beneficiaza de un concediu de odihna suplimentar între 5 si 10 zile lucratoare, potrivit legii.

Art.29  (1) Salariatii au dreptul la zile libere platite în cazul unor evenimente familiale deosebite sau în alte situatii, dupa cum urmeaza:

a) casatoria salariatului - 5 zile;

b) nasterea unui copil - 5 zile;

c) casatoria unui copil - 3 zile;

d) decesul sotului, copilului, parintilor, socrilor salariatului - 5 zile;

e) schimbarea locului de munca cu schimbarea domiciliului/resedintei - 5 zile;

f) decesul bunicilor, fratilor, surorilor salariatului - 1 zi.

(2) În situatiile în care evenimentele familiale deosebite prevazute la alin.(1) intervin în perioada efectuarii concediului de odihna, acesta se suspenda si va continua dupa efectuarea zilelor libere platite.

(3)  Personalul care asigura suplinirea salariatilor prevazuti la alin. (1) va fi remunerat corespunzator pentru activitatea suplimentara prestata / orele de predare efectuate în locul cadrului didactic beneficiar al zilelor libere platite.

Art.30 (1) Pentru rezolvarea unor situatii personale, salariatii au dreptul la 30 de zile lucratoare concediu fara plata, acordate de conducatorul unitatii/institutiei de învatamânt.

(2) Personalul didactic de predare si instruire practica poate beneficia de concedii fara plata, pentru rezolvarea unor situatii personale, pe o perioada mai mare de 30 de zile, altele decât cele prevazute de art. 102(2) din Legea nr.128/1997, cu modificarile si completarile ulterioare, cu aprobarea inspectorului scolar general.

(3) Salariatii care urmeaza, completeaza, îsi finalizeaza studiile, precum si cei care se prezinta la concursul pentru ocuparea unui post sau functie în învatamânt au dreptul la concedii fara plata pentru pregatirea examenelor  sau a concursului, a caror durata însumata nu poate depasi 90 de zile lucratoare pe an calendaristic; aceste concedii reprezinta vechime în munca/învatamânt.

(4) Salariatii beneficiaza si de alte concedii fara plata, pe durate determinate, stabilite prin acordul partilor, conform HG 250/1992, art. 25 alin. 3.

Art.31. În cazul  decesului mamei, tatal copilului, la cererea sa, va beneficia de concediul pentru cresterea copilului ramas neutilizat la data decesului acesteia.

 

Ultimele evenimente

  • 28.02.2012 - S-a publicat graficul derularii etapei transfer prin restrangere de activitate pentru anul scolar 2012-2013 Detalii ...

  • 28.02.2012 - In perioada 5 martie 2012 - 16 martie 2012 se deruleaza prima etapa de inscriere la clasa pregatitoare si clasa I Detalii ...

  • 28.02.2012 - Scolile cuprinse in programul Internet in scoala ta, care nu depun documentele financiare solicitate pana la 29 martie 2012, vor pierde calitatea de scoala beneficiara a acestui program Detalii ...


Pozitionare  : Home

Numar de vizitatori unici pe acest site